عزیز مامانعزیز مامان، تا این لحظه: 10 سال و 4 ماه و 26 روز سن داره

لذت مادر شدن

5 هفته و یک روز بارداری

1392/2/14 7:24
نویسنده : گلی
996 بازدید
اشتراک گذاری

امروز من از روی تقویم 5 هفته و یک روزمه!

و اما تغییرات این هفته:

قد: 173 سانت

وزن: 60 کیلوگرم

دور شکم: 84.5 سانت

تغییرات وزن: وزنم تغییر چندانی نکرده ولی دور شکمم یکم زیاد شده! حس میکنم شیکمم سفت شده و ورم داره (در صورتی که جنین من هنوز خیلی خیلی کوچیکه و نمیتونه به رحم فشار بیاده که باز بشه! احتمالاً تغییرات هورمنی باعث این قضیه است)

علائم: ترشحاتم کمتر شده. دیگه درد زیادی زیر دلم ندارم. کمر دردم بهتر از هفته قبله . سینه هام بعضی روزا نرمال میشه ولی کلاً دردناکه. مخصوصاً در نواحی نزدیک زیر بغل! هنوز خوشبختانه تهوع ندارم. همه چیز به جز گوشت چرب بهم میسازه! بوی چربی گوشت خیلی اذیتم می کنه. همین!!!!

موعد دکتر: فعلاً همون 29 اردیبهشته که قبلاً گفتم! به توصیه دکترم فقط اسید فولیک+امگا3 می خورم. واسه اینکه کلاً یکم کم خونم، یک روز در میون به جای فولیکم ویتامینهای بارداری رو مصرف می کنم که آهن بالایی هم داره و اسیدفولیکش 800 میکروگرمه (به جای 1 میلی گرم! تو بارداری مصرف روزی 400 میکروگرم اسیدفولیک توسط متخصصان خارجی پیشنهاد شده). میدونین خود اسیدفولیک با دوز بالا هم مشکلات خودش رو داره مخصوصاً که من از خرداد پارسال دارم مصرف می کنم.

احساسات من: بی صبرانه منتظرم کوچولوی نازنینم رو ببینم و صدای قلب کوچولوشو بشنوم. همش از خدا می خوام که این بارداری و بچم سلامت پیش بره!! بچم=بچه من؟ عجب واژه سنگین و عجیبی!!!!! خیلی مودی و حساس شدم. به همسری گیر میدم و زودم از دستش می رنجم. سریع هم می تونه آرومم کنه. درس خوندنم در حد صفر شده و همش تو کار وسایل بچه هستم.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

مهدیه
14 اردیبهشت 92 8:33
سلام عزیزم
مادر شدنت رو تبریک میگم
امیدوارم بارداری خوبی رو تجربه کنی!
روزهای بارداری جزئ شیرین ترین روزهای زندگی من بود!


مرسی گلم. انشاا... شما هم هرچی از خدا می خوای بهش برسی
الی
17 اردیبهشت 92 14:37