عزیز مامانعزیز مامان، تا این لحظه: 10 سال و 4 ماه و 11 روز سن داره

لذت مادر شدن

اسم دختر نازم!

1392/9/18 11:21
نویسنده : گلی
16,045 بازدید
اشتراک گذاری

باید این مطلب رو خیلی زودتر ازین حرفها می نوشتم ولی هی وقت نمی شد. سخت نگیر دیگه مامانی قلنبه شده تنبلیش میشه. امیدوارم خوب باشی دختر گلم. و اما اسم شما؟؟؟!!!

ما هم مثل همه مامانا و باباهای دیگه وقتی جنسیت شما مشخص شد (البته حتی از قبلش) به صورت جدی دنبال یه اسم قشنگ واسه شما تو اینترنت، کتاب اسم، فامیل و آشنا و هرجا بگی گشتیم.تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری پنجم www.pichak.net كليك كنيد

هرکسی نظری می داد. مامان و بابای من حرفی نداشتن. مامان بابایی میگفت بزاریم عسل، بابای بابایی میگفت سونیا بهتره، خاله سمیره میگفت بزاریم جیران و .... اووووههههه هزار تا اسم شد. من خودم عسل رو دوست داشتم ولی حس میکردم وقتی بزرگ بشی واست سخت باشه عسل صدات کنن. به نسبت هم قدیمی بودش.

کلی اسم اومد تو لیستم: هستی، آیلین، النا، هانا، آفاق، ساینا، سروین، دلسا، نیکتا و ....

من و باباییت دوست داشتیم اسمت هم شیک باشه، هم به راحتی قابل تلفظ باشه(مخصوصاً برای بزرگترهای فامیل)، هم تو همه ی زبانها معنی داشته باشه(که واسه پاسپورتت مشکلی نداشته باشی)، هم به فامیلت بیاد، هم مخففش زشت نباشه، عجیب و غریب نباشه و کلی چیز دیگه!

باباییت هیچ اسمی به دلش نمی نشست و خیلی سخت گیر بود. کلی با هم سر و کله زدیم و کلنجار رفتیمتصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری پنجم www.pichak.net كليك كنيد. تا اینکه اسم النا رو که بهش جزو اسمهای دیگه پیشنهاد دادم سریع رو هوا زد!!!! دیگه هم ول نکرد. خوب حقم داشت هم اسم خوشگلیه هم خوش معنیه و همه شرایط بالا رو هم داره و اما معنی اسم النا!!!!

معنی: النا رو اکثر جاها به ریشه یونایی اون که برگرفته از هلن هست برمیگردونن. صورت لاتین و ایتالیایی هلن میشه النا! با توجه به این ریشه النا به معنی روشنایی و نور هست. النا (هلن) در منابع ایتالیایی نام دختر خدای زئوس و لدا از اساطیر یونانه که در افسانه های یونان زیباترین زن زمینی به شمار میاد. در فرهنگ لغت دهخدا النا رو به ریشه عربی اون یعنی الینا و به معنای هدیه (نعمت) خداوند به ما و هم معنی آلا آورده. روسها النا رو یلنا تلفظ میکنن و معتقدن کسی که صاحب این اسم هست عشق همه جا در سرنوشتش وجود داره. النا در روسی به معنی "منتخب" هم هست. در زبان عبری هم به معنای "رحمت یا همون merci " اومده. 

من خودم از این معنی جامع و کاملی که تو اغلب زبانها داره خیلی خوشم اومد و کاملا! پسندیدمش. انشاا... که خوشنام باشی دخترم و اسمت رو دوست داشته باشی.

Elena kiddo logo

پسندها (2)

نظرات (8)

دریا
18 آذر 92 18:13
سلام عزیزممممم اسم دخترت هم خیلی نازه هم خوش معنی ان شالله نامدارباشه همیشه
گلی
پاسخ
مرسی عزیزم. همینطور مهرسام شما
saeedehe
18 آذر 92 19:57
Esme kheili naziye elenaa. Man doosesh daram .merc az rahnamayit azizam makhsusan daskesh ke gofty. Yek daste dige lebas barmidaram. Pomade pa hamun pomade sukhtegio migi ya kereme dige e hast manzuret azizam?
گلی
پاسخ
قربونت. آره همون پماد ضد سوختگی رو مبگم. حالا هرمارکی باشه. زینک اکسایدم عالیه. من خودم ایروکس گرفتم هم زینک داره هم کانادولا. پماد گیاهیه.
مامان
19 آذر 92 7:36
عزیزم به سلامتی . اسم خیلی قشنگی انتخاب کردین. انشاا... بخت و زندگیش هم مثل اسمش سراسر نور و روشنایی باشه.
گلی
پاسخ
مرسی عزیزم. انشاا... همینطور برای پسر گلت و نی نی به زودی!!!
سارا مامان سپهر
21 آذر 92 12:59
سلام عزیزم. انشالا نامدار باشه دختر گلت. مراقب خودتو النای ناز نازی باش.
گلی
پاسخ
مرسی سارای عزیزم
کاکل زری یا ناز پریییی
22 آذر 92 18:42
گلی جونممممممم مبارکه اسم دخمرت خیلی نازه و پرمعنی انشاالله نامدار باشه وموفق در زندگی .مواظب خودت باش که دیگه چیزی نمونده
گلی
پاسخ
مرسی عزیزم.
رها
26 آذر 92 12:38
قربونت برم من،الناي ناز ملوس خوشگل عسلمممممممم واي من چه خاله تنبلي هستم و چقدر دير به دير ميام اينجا ايشالا النا خانوم صحيح و سالم بدنيا بياد و براتون نام اور باشه ماماني
گلی
پاسخ
مرسی عزیزم. انشاا... نی نی خودت. دعا کن این روزای آخر هم به سلامتی بگدره. منم خرس تنبل شدم نمیرسم هیچ کاری رو انجام بدم
سپید مامان علی
30 آذر 92 13:04
عزیزم چه اسم خوشگلی... ایشالا نامدار باشی گلم
ریحان
24 مهر 93 1:10
دختر من بهمن به دنیا میاد اسمشو گذاشتیم النا ...