عزیز مامانعزیز مامان، تا این لحظه: 10 سال و 4 ماه و 26 روز سن داره

لذت مادر شدن

اولین آزمایش خون

1392/3/23 11:10
نویسنده : گلی
805 بازدید
اشتراک گذاری

امان از اولین آزمایش خون!!!! صد تا مورد داشت از یه CBC ساده گرفته تا آزمایش HIV. من این آزمایش رو بیمارستان پارس دادم. هزینش با بیمه تامین اجتماعی تقریباً 192 هزار تومن شد. البته ما بیمه تکمیلی هستیم و مشکل هزینه نداریم ولی این رو نوشتم که وقتی واسه چکاپ اول باردرای میرین آمادگیش رو داشته باشی، مخصوصاً که بعضی آزمایشگاهها مثل همین بیمارستان پارس کارتخوان ندارند و باید نقد همراهتون باشه! جونم براتون بگه واسه آزمایشها سه بار دستم سواراخ سوراخ شد!!!! آزمایش خون معمولی و ادرار که روتین بود برام ولی تحمل گلوکز رو اولین بار بود انجام میدادم. ناشتا رفتم و قند خون ناشتا یا هون FBS رو ازم گرفتن و بعدش بهم یه بسته 55 گرمی گلوکز مونوهیدراته دادن که پودری بود. تو آب حلش کردم و خوردم مثل مصیبت عظما بود. خیلی مزش داغون بود میخواستم گلاب به روتون بالا بیارم. بعدش دو ساعت بعد ازم خواستن اونجا باشم و ازم دوباره خون گرفتن! داشتم از گرسنگی هلاک میشدم!!!!!!! رسیدم خونه افتادم رو غذا...خخخخخخخخخخخ

راسی دیروز زنگ زدم "مرکز پزشکی نسل امید" برای NT و غربالگری اول! از تلفناشون و نحوه برخوردشون معلوم بود مرکز بزرگیه. گفت حتماً باید بین 12 تا 13 هفته باشی تا انجام بدیم برات. ازم یه سری سوال مثل تاریخ آخرین پری، هفته بارداری، یه قلویی یا چند قلویی و اینا رو پرسید. واسه یک تیر ساعت یک و نیم وقت داد. گفت هزینش 297500 میشه و هیچ آمادگی ای لازم نداره نه ناشتا بودن و نه مثانه پر! فقط معطلی داره و ممکنه تا ساعت 5 -6 عصر طول بکشه. از قیمتاش سرم سوت کشید ولی چه میشه کرد. بچه ها میگن نیلو خیلی ارزونتره.

آدم واسه این کوچولو همه کاری می کنه. خدایا بچم رو به تو سپردم.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

رها
23 خرداد 92 20:58
سلام عزیزم
آره هزینه هاش بالاست اما برای سلامتی نی نی هستش دیگه
ما اون زمان خون بند ناف هم رفتیم ثبت نام کردیم,اون زمان ینزدیک دو خرده ای گرفتن ازمون,یه سری آزمایش خونم بخاطر اون دادم
من برای قند خون پودر رو که خوردم گلاب به روت شرمنده بالا اوردم مجبور شدم روز بعد دوباره برم


آره دیگه! اونکه صد در صد ما فعلاً در خدمت سلامتی ایشونیم.
من خودم رشتم مرتبط با سلولهای رویانی هستش واسه همین حتما! بانک بند ناف رو ثبت نام می کنم ولی هنوز زوده. باید بریم سه ماهه دوم
کاکل زری یا ناز پری
25 خرداد 92 16:56
بلهههههههه گلی جون بنده تا حالا 2 مرنبه این روتین هارو انجام دادم ولی از این گلوکز ی ها که گفتی نههههه خدا بخیر کنه


خیلی بدمزه بود! اااااهههههههه