عزیز مامانعزیز مامان، تا این لحظه: 10 سال و 4 ماه و 26 روز سن داره

لذت مادر شدن

راههای طبیعی یافتن زمان باروری (1)

1391/8/16 8:18
نویسنده : گلی
1,045 بازدید
اشتراک گذاری

راههاي طبيعي يافتن زمان باروري(1)

بسياري از بانوان علاقمند هستند تا به کمک راههايي طبيعي، کم هزينه و بدون نياز به لوازم و داروي خاص، بازه زماني باروري خود را بدست آورند. تا هم بتوانند شانس بارداري خود را بالا ببرند و هم از باردراي هاي نا خواسته تا حد امکان جلوگيري کنند. اين راهها عبارتند از: استفاده از تقويم باروري، اندازه گيري دماي پايه بدن(BBT)  و بررسي ترشحات واژن (CM). (البته علائم ثانويه­اي مثل قرار گرفتن موقعيت سرويکس (دهانه رحم)، بافت و ميزان باز بودن آن نيز به تاييد باروري کمک مي کنند. که در پستهاي بعدي به آنها خواهيم پرداخت.  استفاده از همه­ي اين علائم در کنار يکديگر به بدست آوردن مدت زمان باروري کمک شاياني مي کند.

اولين قدم در يافتن علائم باروري آشنايي با چرخه قاعدگي و شروع کردن به يادداشت الگوهاي باروري خودتان است. متوسط يک چرخه قاعدگي 28 تا 32 روز است، که به دو قسمت پيش از تخمک گزاري و پس از تخمک گزاري تقسيم­بندي مي­شود. در اينجا يک چرخه قائدگي به طول متوسط براي آشنايي بيشتر بررسي شده است:

روز 1: روز شروع جريان قائدگي (اولين خونريزي) شروع چرخه شما محسوب مي­شود.

روز 7: تخمک براي باروري توسط اسپرم آماده مي شود

روز 11-21: (بر اساس چرخه 28 روزه) هورمون­ها در بدن شما سبب آزاد شدن تخمک بالغ از تخمدان­ها مي­شوند. تخمک از لوله­هاي فالوب عبور کرده و به رحم مي­رود. اگر اسپرم به درون تخمک نفوذ کرده و آن را بارور سازد پس از چند روز تخمک به ديواره­ي رحم مي چسبد و شروع به رشد مي­کند. اگر تخمک بارور نشده باشد از بين مي­رود.

روز 28: ميزان هورمون در اين روز افت پيدا مي ­کند و سبب فروريختن ديواره­ي رحم و در نهايت ايجاد جريان قائدگي می­شود.

http://www.medisiana.com

 

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)