عزیز مامانعزیز مامان، تا این لحظه: 10 سال و 4 ماه و 26 روز سن داره

لذت مادر شدن

آبی یا صورتی!

1392/6/8 22:49
نویسنده : گلی
1,509 بازدید
اشتراک گذاری

امروز یه مطلب قشنگ تو یکی از وبلاگها خوندم که دلم نیومد نیارمش البته با ذکر منبع! آخه من از یه ست آبی-طوسی واسه دخملی خوشم اومده بود ولی عرف اکثراً اینه که واسه دخملی ها صورتی برمیدارن. واسه همین سرچ کردم ببینم آبی واسه دخی عیبی داره؟؟؟  اصلاً از کجا شروع شده؟

و اما صورتی واسه دختر و آبی واسه پسر از کجا منشا گرفته؟؟؟؟

"در روزگاران باستان، معتقد بودند که ارواح خبیثه بالای شیرخوارگاه ها و محل های نگهداری نوزادان پرسه می زنند. مردم تصور می کردند بعضی رنگ ها توان مبارزه با این ارواح را دارند. آنان در میان رنگ ها، آبی را قوی تر از تمام رنگ های دیگر می دانستند. شاید دلیل این کار، ارتباط رنگ آبی با آسمان و از آن طریق با ارواح بهشتی بود.

از آن جا که در آن هنگام پسران ارزشمندترین منابع درآمد پدر و مادرها بودند، لباس آبی رنگ، تضمین ارزانی برای حفظ سلامتی آنها بود. ظاهرا ارواح خبیثه قادر به آزار نوزادان دختر نبودند و تا قرن ها هیچ رنگی مختص آنها نبود.

ارتباط کنونی رنگ صورتی با دختران از افسانه های اروپایی سرچشمه می گیرد.

در این افسانه آمده است که دختران از درون گل های رز صورتی به دنیا آمده اند.

بر اساس این افسانه، پسران نیز از درون لکه های آبی رنگ کلم ها به دنیا آمده اند.

 منبع: http://kamaandar.blogfa.com/post-59.aspx"

 خلاصه اینکه ما هم بی خیال عرف میخوایم بشیم. آخه آبی فیروزه ایش خیلی تو دل برو هست و من عاشقش شدم.

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (4)

محیا مامان دینا
8 شهریور 92 23:09
پست جالبی بود منم به رنگها توجه نکردم کمد و تخت دینا رو سبز و مشکی گرفتم آخه رنگ صورتی رو دوست ندارم.به سر بزن.
سپید مامان علی
9 شهریور 92 10:24
چه مطلب جالبی... به نظر من رنگ مهم نیست... این مهمه که چی دوست داریم تن فرشته هامون کنیم... همون واسمون لذت بخشه
کاکل زری یا ناز پریییی
9 شهریور 92 12:32
گلییییییییی منم موافقم هر چی عشسقت می کشه بگیر خواهر
سعیده
9 شهریور 92 21:02
جالب بود گلی جان. به نظر من هم این کلیشه سازی های جنسیتی اصلا جالب نیست و هیچ رنگی مختص یک جنس نیست . من هم واسه خرید دخملم دوست دارم از رنگ های مختلف استفاده کنم آبی سبز، زرد و.. آبی رنگ آرامش بخشیه عزیزم. انتخابت خیلی خوبه